Velkommen hit til mitt foto-hjørne. Håper du vil legge igjen en kommentar, det hadde jeg satt stor pris på :-)

lørdag 30. januar 2010

Nå skinner sola i vinduskarmen, og katta maler som aldri før...

..han ligger langflat og kjenner varmen....

Nei, akkurat sånn er det vel helst ikke enda. 
Pierre holder seg helst inne når været er som det har vært nå i det siste. Det gjør hans søster Fransvass også. 

Pierre nøyer seg helst bare med å sitte i vinduet og se på alt der ute-og kanskje spesielt på fuglene som spiser mat utenfor vinduet her :) 

  
  Som dere kan se av bildet over her, er mye av vinduet dekket av snø...For i dag har det da virkelig snødd ja!!! Og blåst!!

 
 Istappene henger på rekke og rad utenfor huset...
Syns dette bildet ble kornete jeg?! Ikke skjønner jeg hvofor, ISO`n er ikke mer enn 200, etter hva jeg kan huske. 

Alt har snart snødd ned og blåst ned.

Dette bildet ble tatt for noen dager siden. Eller...et par uker siden? Jaja, noe der omkring :)

Jeg har lært meg litt mer om redigering i Lightroom og Photoshop-hvilken to av disse syns dere ble best? JEG har iallefall en favoritt ;)

Denne uka som har gått har vært slitsom. Og lang.
Tirsdag var jeg på jobb-samme natta kom stormen-ASK! Og stormen rev og slet i både hus og vegger, jeg kunne kjenne senga ristet. Flere ganger den natta. Lite søvn? JA! Onsdagskvelden/natta fikk jeg omgangssjuka. Spydde en gang i timen hele natta. Lite søvn? JA! Torsdag fikk jeg feber. Da ble det iallefall nok søvn, selv om feber-søvnen ikke er av den beste ;) Fredag forsvant feberen, men jeg hadde dundrende hodepine og en kvalme som ikke ville slippe taket. Mat ble det lite av. Ibux og Paracet hjelp ikke på hodepinen. Og jeg kan kjenne kroppen begynner å bli sliiiiten...
I dag har jeg iallefall-sånn nogenlunde-blitt kvitt hodepinen, men kvalmen er her fremdeles. 
Jeg hadde arbeidshelg. Men det ble det lite av gitt...kan ikke tenke meg å tørke opp andres spy eller avføring i denne tilstanden jeg er i for øyeblikket...
Omgangen er visst noe som går fo tiden-også blant de eldre, der jeg jobber....

Nå håper jeg på en rolig start på neste uke. Jeg kjenner energien er helt borte, kroppen vil ikke fungere, den vil bare sove. Jeg har selvfølgelig prøvd å få i meg mat-for uten mat blir man iallefall ikke frisk-men det er ikke mye om gangen, og ingenting friste eller smaker godt.

Vel,vel... denne helga skal jeg iallefall prøve å få kroppen på rett kjøl igjen. Det trengs. Så er jeg vel snart fit for fight igjen :)

GOD HELG alle sammen!!! 



8 kommentarer:

Randi sa...

Håper du blir frisk nå....er nå dritt og plages sånn.
Herlig bildet av katta...ser virkelig ut som om dere har fått vinter ja. Men det er bedre dette enn regn og vind.
Her fikk vi ikke noe av stormen og det er jeg glad for.

vi venter på fullmånen vi...så nært jorda som den skal være i dag...er sjeldent.

kos dere
klem fra mammsen:-))

Balder og Heidi sa...

Hei, jeg lurte meg innom bloggen din en tur.. fant linken på "Major og Meg". Den katta di er bare helt herlig, det gjelder å fange øyeblikkene. Ellers så var det en glede å scrolle nedover og se alle de flotte bildene. Håper formen din har bedret seg, omgangen er noe herk!! God helg- og Bedring fra Heidi og Balder

Bling - our elf on the shelf sa...

Veronica da, så kjipt at du er syk. Håper du kjapt blir i bedre form. I morgen skal vi på visning, og jeg håper at vi i løpet av uka som kommer finner ut av om vi får det huset vi ønsker oss. Uansett utfall så blir jeg nok kvitt dette rastløse i kroppen. Sååå om du blir bedre, kansje vi kan ta en photo date om ikke lenge ;)
Det er med forbehold om OK vær selvsakt, siden jeg ikke kommer inn i varmekjeledressen min....
Hvis ikke får vi bare by inn til "Frøya bloggkjærring træff" *knegg*

Milena Marie sa...

hei hei :)
Så utrolig fin blogg du har og så utrolig mange fine bilder som du har tatt. misunner sånne som deg så får til å ta så fine bilder og gjør liksom noe mer med dem.

Håper du stikker innom hjemmesiden min/blogg :)

http://milenamarie.webs.com

Milena Marie sa...

Hei igjen :)

Samme hund å greier gitt, ikke verst bare det. hehe. Men må si den hjemmesiden til hunden din ga meg et nytt syn på det å ha hund i huset med tanke på sikkerhet osv. føler jeg går rundt å vokter den hele tiden og alt er liksom så *pes* med henne. Jeg kjønner jo hvorfor etter å ha lest hjemmesiden til hunden din da.. alt er jo *vår* feil. ikke bra. men masse bra stoff, så sitter å leser det nå ;)

Ha en fin søndagskveld du også ;)

Kamerasamleren sa...

Håper du er skikkelig på bena igjen ganske snart. I mens klarer vi oss godt med bildene som er her, de tåles å bli sett flere ganger de. :) :)

God bedring og ei fin uke...

VALKYRIEN sa...

Altså....jeg ler så jeg faller av stolen her av navnet på den ene katten din, Fransvass! Du har jo fortalt om det før - men jeg ler like herlig idag! Og fantastisk fine bilder av pusene dine lenger ned her, for noen uttrykk! :))

Håper du føler deg bedre etterhvert! Er noe skitt slikt....!

Sigrunn sa...

Flotte bilder !!!