Velkommen hit til mitt foto-hjørne. Håper du vil legge igjen en kommentar, det hadde jeg satt stor pris på :-)

torsdag 7. januar 2010

Titran-tur!

Ja, omsider ble det da i går en tur til Titran :-) Og FOR et nyyydelig vær vi fikk!!! Kaldt-å ja!! Men det er da vinter!! Man klær seg deretter :-)




Ja...for den som måtte lure: jeg er glad i å ta bilder av alle himmelens farger, sola...det er så vakkert :-)


Stabben Fort heter det altså(som dere kanskje kan se....) der ute ved Titran. Masse gamle krigsruiner ligger igjen. Underjordiske ganger. Og en fantastisk utsikt mot havet, og alle dens små øyer.


Like nedenfor fortet, går en smal vei som fører til de få fastboende som er igjen her ute...Et lite samfunn som ligger veldig for seg selv :-)



Og helt ved ruinene og de underjordiske gangene, ligger et enslig feriehus. Ganske forlatt for øyeblikket :-)







....Og heeelt der ute kan man se fyrtårnet, blant de mange, små øyene.


Ørna var med oss i går også. Selv om jeg har jukset litt her, for denne ørnen er ikke den samme som jeg såg i går....men shit au, en ørn er da en ørn ;-) Den i går var desverre litt for langt unna(må ha nytt objektiv...snarest!!)

Her hjemme i dag har jeg og bikkja vært med å jage sau. Naboens sau(de vi leier huset av). De hadde rotet seg litt vel langt bort fra de andre sauene, så det var da så dårlig med mat hos de som hadde rotet seg inn i skogen. 2 timer tok det før sauene var der de skulle være, og kameraet hadde jeg selvfølgelig med. MEN det var så mye annet å gjøre, så da ble det ikke tid til bilder...

Men tok da (selvfølgelig) bilde av kveldshimmelen her i dag. Den var som vanlig fantastisk!!




Og slik ser det ut inni ved-ovnen i kveld. Så deilig, så deilig, når det er -10 grader, fuktig luft og en iskald nordavind ute. Nå er temperaturen her inne rundt 24,25 grader, og det e varmt nok kjenner jeg :-)

Men kattene storkoser seg. Zebafinkene mine også. Bikkja? Han ligger da iallefall som et slakt like ved ovnen :-) Vi har akkurat vært på vår andre tur for dagen-det ble et par timer tidligere, og en halvtime nå, tror han får sove godt i natt ;-)

I morgen+helga så har jeg arbeidshelg, så ikke sikkert det blir noen oppdatering på bloggen før mandag. Men, får da se litt hva man rekker over!
Ha en riktig fin kveld alle sammen som er innom bloggen min!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Mange fine bilder fra titran da:) Sesielt det med sola, var knallfint:) Du bynner å få draget på dette pus:) gla i dæ

Randi sa...

Dette var bra...virkelig bra!
Det første møter meg som en stor favoritt.
Fortsett sånn!!:-)

pst. ta med stativ neste gang:-)

VALKYRIEN sa...

Ser ut som dere trenger litt peisvarme dere også ja! Det ser skikkelig kaldt ut - flotte bilder. Det første i særklasse - nydelig dybde og vakre silhuetter av fjellene!

Ha en fin helg da!

Randi sa...

du må innom ei som treng litt hjelp t å finn ut kor manuellen t hvitbalansen er....

Anonym sa...

tusen takk for go hjelp.dette skal jeg prøve ut når batteriet på kameraet er fult.
fine bilder du har tatt.skikkelig flink:)klem

Anonym sa...

et spørsmål til.hvilket program har du kameraet på.auto,p eller noe annet.er helt ble\ank på dette området.bildene jeg tok med den metoden du sa ble fortsatt gule synes jeg.mulig jeg har gjort noe galt?klem

Camilla Elstad sa...

Hei :) Så artig å se starten på flere som nylig har blitt bitt av speirefleksbasillen! ;)
Mange flotte bilder her, likte spesielt godt det bildet av Stabben Fort :)

Bling - our elf on the shelf sa...

Oi, mitt kjære Frøya jo :)
Er det ikke vakkert på Titran? Det må være ett av de vakreste stedene på jord tror jeg :)
Det skal bli så gøy å følge deg og speilrefleksen fremover, gleder meg :) Min søster jobber foresten i hjemmesykepleien, så henne kjenner du nok. Line heter hun :)
Det er litt surt her ute om dagen, og siden jeg har vokst ut av varmekjeldressen min blir det tatt bilder rett her utenfor, eller vi tar bilen ;) Men til neste vinter har je gforhåpentligvis fått tilbake min gamle kropp, og da vil jaggu jeg også til Titran å ta bilder av frosttåka som ligger over havet :)

Camilla Elstad sa...

Jeg er enig med deg, først et skikkelig objektiv som kan brukes til "alt", så får resten komme etter hvert :) Jeg kjøpte et Tamron 18-200 mm like etter jeg kjøpte kameraet, og jeg er kjempefornøyd!! :D Neste på listen er ekstra batteri, og så ønsker jeg meg sånn close-up filter som man setter forran på objektivet som fungerer som et forstørrelsesglass... Det er billigere enn macro-objektiv, og så er jeg litt skeptisk på å kjøpe et kostbart objektiv når jeg faktisk tar mest bilder av ungene og himmelen osv... :)
Men som sagt, en ting om gangen ;)

linn kr/sykepleier sa...

Ser man det du. Du har virkelig fått deg noen blinkskudd. Kanskje ikke det vanskeligste stedet å få til det men - vakre titran.
Nå må jeg se videre i bloggen din. :D