Velkommen hit til mitt foto-hjørne. Håper du vil legge igjen en kommentar, det hadde jeg satt stor pris på :-)

lørdag 16. januar 2010

Hitra rundt...

I går kjøpte jeg meg et nytt objektiv. Objektivet ble et Sigma 18-200 mm OS. I dag skulle det testes...


Dette bildet tok jeg faktisk igjennom bilvinduet, med bilen i fart, på vei til Orkanger i går, med min gamle linse :-)


Min samboer kjørte, jeg knipset. Fant ut at vi skulle dra til Sør-Hitra, nærmere bestemt Kvenværet, Forsnes, Sandstad og retur Føya. DER måtte det være knall å få tatt bilder av en vakker solnedgang!!

Og vi kjørte. Tok noen turer innom småveier på Føya, før vi kom til Hitra.



Været var-som det har vært hele januar-utrolig fint. Sol fra knallblå(og rød...og gul..)himmel. Jeg gledet meg til å ta bilder fra Sør-Hitra!!
MEN...det gikk nå ikke som jeg hadde tenkt. Og håpet. Sola kunne man knapt se på Kvenværet og Forsnes. Hitra har aaaltfor høye topper og fjell, småøyer og skog. VI KUNNE SÅVIDT SKIMTE SOLA-og det midt i den vakre solnedgangen, som jeg tenkte jeg skulle få noen blinkskudd av. Noen virkelig bra bilder. Skikkelige blinkskudd. Noe som fikk selv håret mitt til å skulle ønske det var på et annens hode. Noe....WOW liksom.
Ja-jeg hadde store forhåpninger. Hadde nå enda Kvenvær og Fosnes vært like ved oss. Neida. Fra vi kjørte, til vi var hjemme igjen, tok det 4 timer-Hitra rundt...javisst. Ikke en gang til. Ikke midt på vinteren for å få med en solnedgang.

Noen bilder ble det riktignok. Men utenom det første, vet jeg ikke om jeg ble helt fornøyd. Bildene er...tja...helt OK. Men ikke "WOW". Ikke "åååå, så-flink-du-er-til-å-ta-bilder"- fantastisk. Mulig jeg har høye krav-både til meg og den nye linsa. Vet ikke engang om jeg er helt fornøyd med linsa...ELSKER zoomen, for all del!! Den er bare ikke helt bra på 200mm...da blir den uskarp. Syns også at bildene, fargene, ble noe matte. MEN, uansett linse-den som TAR bildet, sitter bak kameraet, ikke foran linsa. Så. Bra bilder skal man få tatt uansett. Men det ble ikke i dag. Kanskje...i morgen?

Dette var iallefall alt av bilder for denne gang.
Ha en fortsatt fin helg folkens, og TAKK til alle som skiver kommentarer, det varmer enormt mye!! :-)

7 kommentarer:

Anne sa...

Å hælle dussan sier nå jeg :-)
Synes da virkelig dette ble et godkjøp de lux jeg!!! så det faktisk med en eneste gang at det var fine bilder på boggen din denne kvelden.
Fargene er såvel ikke matte nei, virkelig klare og fine på min skjerm i alle fall. Og for en natur du har å boltre deg i da jente!! Skjekk det lyset da... sukk... drømmende vakkert.

Du vet, ikke så flink og god jeg at jeg kan alle disse linseinstillingene (ikke blond altså - bare dum :-)) men dette er altså en zomlinse, det har jeg da fortått med min teflonhjerne i alle fall (og etter 2 store glass rødvin og ja :-)

Jodda, skjønte fort hvem du var vettu!! og jett om glad jeg fant deg da gitt, og du, nesten gang du drar forbi, si endelig i fra, her er åpen dør og kaffe på lur :-)

Klem i kvelden.

Å ja, skjekk ut Helge sin blogg, linke i lista min, der finner du nok et bilde av en plass du kjenner igjen.

Asbjørg sa...

Syns det ble riktig så bra bilder jeg!

Randi sa...

herregud jente...du tar jo knaillbilder!!...*røsker deg i øret*;-)

Du vet du er jo sånn at du vil gjøre ting best mulig med en gang. Sånn var det i militæret, sånn var det med hund(er), sånn var du med hest...og da du jobbet i Vaktsørvice ga du det ikke lett på det heller....du går inn med kropp og sjel i det du begynner med.

Sånn er det med denne hobbyen også...du perfeksjonerer deg tvært og vil ha perfekt resultat...hihihi

Syns du skal leke deg med kameraet....se naturen og alt den har og by på...legg deg på bakken...zoom ivei..eller ta nærbilder...ta bilder med solen i ryggen...osv.

Klem

Camilla Elstad sa...

Må si som reste her; bildene ble jo riktig så flotte :) Og jeg er enig med deg i at det første var finest, det tror jeg har me de røde fargene å gjøre ;)
Når man tar bilder i fart så kan man se (ved å studere dem nøye) at de hadde vært bedre om vi hadde stått stille ;) Men det var skikkelig gøy å ta bilder ut vinduet i fart synes jeg, øyeblikkene med vakre motiver kom så raskt og forsvant nesten enda raskere... ;)

Bling - our elf on the shelf sa...

Nå skjønner jeg ikke hvorfor du er så streng med deg selv, dette var knall bilder. Selv om jeg jo må fnise litt av Hitra-undt på jakt etter solnedgang historien din, Hitra er jo DIIIIGER og solnedgangen kort. Min datter rir på Kvenvær, og jeg er imponert over at du tar turen dit for kos bare *knegg* Det er jo en evighetstur bare ut dit :)
men jeg hadde gitt objektivet en sjanse tror jeg. jeg kjøpte ett til mitt gamle kamera som er bare sorgen, gidder ikke bruke det en gang, gedigent bomkjøp, men dette ser meget bedre ut :))

VALKYRIEN sa...

Jøsses! Skjønner ikke hvorfor du er så streng med deg selv jeg heller! For dette er virkelig vakre bilder! Nydelig lys, flott komponering - og så har du jo en praktfull natur rundt deg! Du har jo talent jo!

Forresten....han sjåføren er en tålmodig sjel! 4 timers tur! Han fortjener en blomst! Og gratulerer med nytt objektiv! Resultatet her er utrolig bra!

linn kr/sykepleier sa...

NYYYYYDELIG solnedgang!
Herlige farger.
Ser ut til å ha vært en råflott tur. :D