Velkommen hit til mitt foto-hjørne. Håper du vil legge igjen en kommentar, det hadde jeg satt stor pris på :-)

søndag 24. januar 2010

Søndagsstemning....


"Hunder kommer når man roper på dem. Katter noterer seg det man sier og kommer eventuelt tilbake til saken."
Mary Bly


Fransvass er-som dere kan se- i søndagsstemning.
Det gjespes og det gapes i ett ;D



Jeg, for min del, ha da fått gjort en del. Even har lagt opp noe strøm på ett av rommene i 2.etasjen, sånn at vi ENDELIG ha fått lys inn på der. Det har til nå blitt brukt som rot-rom, men planen er å få fikset opp det litt, ryddet og ordnet. Noe til prosjekt det også...

 

Ellers har jeg omsider fått rotet meg til å rydde og vasket fugleburet. Det er ikke bare, bare...det er ganske stort, også bor det tross alt 7 zebrafinker der inne, som ikke akkurat er håndtamme, og de må jo tas ut derifra og flyttes til et av de mindre burene jeg har...puh...slitsomt er det faktisk. Men, det er nå bare sånt man må regne med når man skal ha dyr og fugler ;D

 
Dette buret er faktisk selv-laget.
Vi kjøpte et vanlig, brukt glass-skap med glasshyller og glassdører, rev ut alt, ordnet det fuglevennlig, med gitter og det hele, og vips-et fint fuglebur med lys inni, som også gjør seg fint i stua. Bonusen med dette skapet, er glassdørene, sånn at kattene må nøye seg med å kikke på fuglene ;)

Ellers har det bare vært inne-dag i dag. Gråværet har kommet, regn og mildt...og GLATT!! Og vinden...ikke minst den.

Snart begynner ei ny uke igjen...ukene går fort nå syns jeg.

Ha en kjempefin kveld!! :)

6 kommentarer:

Anne sa...

Jøjje meg for et kattedyr, en kan se det er en bitte liten tiger på innsiden der ja :-) uten tvil og det.
Fugler har du også, snakke du om aktiv dame.

Vært gråvær her også, en liten tur ut ble det nå, men ikke så alt for lang i dag nei, platt lys og ikke morsomt å ta bilder overhode, men kommer vel nye dager etter dette får`n tro.

Klem i kvelden til deg, med ønske om en super ukestart du vet!!

Asbjørg sa...

Jøss,for et flott fuglebur!
Flott katt også foresten.Grått,bare grått idag ,det fristet ikke med fototur,men forhåpentligvis blir det bedre tider snart.
Ha ei fin uke!

Randi sa...

Så flotte bilder av Fransvass...hain e så kul ;-)

Det himmel bildet var så flott....nydelig farger og dust og fint.

Håper rommene blir klare til vi inntar Frøya.;-)

Kos dåkk
klem mammsen

Havfruen sa...

Takk for meget hyggelig besøk av deg:) Men "jaggu er du dattra te mor`di" For noen bilder du tar, nydelige. HERLIGE hunder har dere også. Flat har jeg (les mine foreldre) hatt, herlig rase:)
Skjønner det er dyreglede hos deg. Her er det "bare" 1 hund men han tar mye plass for å si det mildt. Har veldig lyst på en boxer til...
Så har jeg lyst på en pus...kvier meg bare, for jeg vet det blir en perioden med pæs.
Glad du vil følge meg videre:) Jeg følge deg:)
Ha en super kveld på Frøya:)

Kamerasamleren sa...

Takk for hyggelig visitt igjen på bloggen min. Har etter hvert funnet ut at du er ei jente med mye "futt", du overrasker fortsatt på det området. Skikkelig flott bur, "suite" til Sebrafinkene dine. Og bildene er som vanlig - en fryd for øye. Tvi tvi for ei flott uke!

R-15 sa...

Kreativt! Og praktisk. Smart! :-)