Velkommen hit til mitt foto-hjørne. Håper du vil legge igjen en kommentar, det hadde jeg satt stor pris på :-)

lørdag 2. januar 2010

Speilreflekskamera-basillen!!!




Jeg kan jo kanskje begynne med å presentere meg...og mitt kamera :)


Jeg har blitt bitt av speilrefleks-kamera-basillen!!! Enkelt og greit! Julen 2009 var jeg så uendelig heldig å få mitt første speileflekskamera i julegave av mor,far og samboer`n min! Dette kameraet var et Canon EOS 450D. Prøver jo så godt jeg kan å lære meg dette innen kameraverden-ISO?F11?1/100? Blenderåpning? Dybdeskarphet? Ja....det er da vitterlig nok å sette seg inn i. Herlighet....man kan da bli svimmel av mindre. Men så gøy det er da!! :D Nå er jeg jo så heldig å ha en mor som er fantastisk til å ta bilder med sitt Nikon D70-gjett om jeg har snappet opp noen tips der! 

Hele julen har det blitt knipset bilder. Portretter, bilder av julebord og nyttårsbord, gale hunder, natur, julepynt...og spesielt min lillesøster Julie har fått gjennomgå...til hennes store glede ;)

Nå er det ikke alle bildene jeg har tatt jeg er fornøyd med. 9 av 10 bilder ble tatt kun for å bli kjent med kameraet. Blitz bruker jeg IKKE. Så er det å finne alle de riktige innstillingene-hjelp?!
DERFOR-fordi jeg ikke føler jeg har tatt noen kjempe-bilder enda, så legger jeg ikke inne så mange her. Men noen skal jeg da prøve å få til? Jeg vil virkelig lære dette, så kom gjerne med råd og kritikk...jeg har så mye igjen å lære :)
Det nedenfor her er min lillesøster Julie. Det bildet er et av få jeg ble fornøyd med. 
  




De to siste er av solnedgangen som var nå i kveld. Det var helt utrolig vakkert!!
...Også følger noen bilder fra nyttårsaften:
 





Den raketten dere ser på det siste bildet her, var bare helt sinnsyk. Aldri-noensinne-har verken jeg, eller noen av de andre rundt meg på nyttårsaften, sett maken til. Den var ENORM!!
Nyttårsaften var det også fullmåne:
 


Jeg avslutter med dette bildet her, tatt tidligere i dag. Jeg liker dette bildet godt-hvorfor vet jeg ikke, jeg ble rett og slett bare fonøyd med det!! :)



DA håper jeg noen er innom og leser bloggen min, det hadde jeg satt pris på!! Kommentarer, kritikk, ros og råd-det er det man blir bedre av ;)
GODT NYTT ÅR til alle der ute, og ha en fortreffelig kveld!!

http://bloggurat.net/minblogg/registrere/4bd668385bdfdd3fb3458d8324322a04fc99abab








4 kommentarer:

jangeorg sa...

Dette var superbra start !! Skulle ikke tro du var nybegynner !!!
Stå på videre !

Randi sa...

æ e imponert!!!
Det her var virkelig bra....fatter ikke hvem du slekter på;-))

Det første jeg vil si er at neste gang..i morgen:-)...du tar bildet av solnedganger..prøv å unngå strøm og telefon ledninger i luften. De forstyrrer bildet.

Ellers er dette knaill bra.....
Ja også MÅ DU BRUKE STORE BILDER!!!!

800x536 er perfekt

så må du sjekk opp denne ttp://norsknettfoto.blogspot.com/ siden...her står det godt forklart..winovs life writer e også topp.

klem mammsen

julie sa...

Det va kjempefine bilda Veronicaa! Du e fliink! Æ likt d bilde av hu i den blåe lua:P

Randi sa...

prøv det her
http://norsknettfotoinfo.blogspot.com/search/label/Hvordan%20legge%20ut%20bilde%20i%20riktig%20st%C3%B8rrelse%20publisert%20fra%20egen%20pc%20via%20blogger

Ellers kan du bruk life writer...sjekk det på nett