Velkommen hit til mitt foto-hjørne. Håper du vil legge igjen en kommentar, det hadde jeg satt stor pris på :-)

tirsdag 19. januar 2010

"Må ikke komme her og komme her"!

Slipper ikke unna dråpebildene i dag heller ;D
Moro er det når man får det til.
Det er så mye forskjellig man kan prøve med dråpene, forskjellige fasonger, forskjellige farger, forskjellige bakgrunner osv.osv.







Men noen tur-bilder ble det visst også. Disse to bildene under er fra turen vår i går. Vi gikk et stykke langs veien, før vi skjærte av, og gikk i den dype snøen i grøfta-retning sjøen. Der fant vi en perle jeg ikke hadde vært før. Gamle sjøhus, ei stille lita bukt der noen fugler fløt rolig over vannet(men forsvant før jeg så mye rakk å røre kameraet), sola som skinte....




Dette bildet under her tok jeg på "Hitra rundt"-turen vår i helga. Bra utsikt fra der vi sto.


Også selvfølgelig noen bilder fra dagens tur. Selv om man kan se blå himmel på dette bildet under, så var det gråvær i dag. Snøen har flere plasser blitt til is og gjort det såpeglatt. Mildt er det også blitt-igjen.


Jeg tror jeg så ut som en kjeltring eller noe i dag, med turklær, bikkja, mp3-spiller og kameraet. Iallefall virket det som disse i denne båten trodde det. For så mistenkeliggjort som jeg følte meg i dag, på denne lille turen i fjæra, det er det lenge siden jeg har følt meg.

Denne båten begynte først å bevege seg når jeg klatret nedover bergskråningen(som var temmelig glatt, bratt og lang) for å komme meg ned til fjæra. Båten fortsatte rett fram, rundt en holme, sånn at den kom på innsiden der jeg var. Den var ikke mange meterne fra meg. Jeg sto slik at de ikke kunne se meg, men jeg såg masta deres bak en holme foran meg igjen. Der ligger den en stund da, før den snur, og drar samme vei tilbake. Når jeg da går fram, slik at de kan se meg, stopper de båten. Og ligger helt rolig. Da tar jeg bare med meg bikkja og kameraet og går.

Jeg er ikke paranoid eller noe altså, hehe :-) Men det var overhode ingen grunn til at de skulle runde den holmen...og vet hvordan mange folk her er. De elsker å stikke nesen i andres saker, de tror de eier alt og alle, de er eier-gjerrige rett og slett. Mange ja-ikke alle. "Må bare ikke komme her og komme her". Stormektige, rett og slett. Og eeeelsker å sladre. Om andres saker. Prøver stort sett å ødelegge for andre. Har ikke slike pesonlige erfaringer med dette, bae så det er sagt-men man får da høre mye ;-)

Vel, det var dagens utbrudd. Syns det er utrolig synd at folk er slik. Det ødelegger bare for andre, og fører ingenting godt med seg. Hvorfor ikke hjelpe hverandre isteden?Støtte hverandre?

Her, bak denne holmen på høye side, sto jeg altså og "gjemte" meg, hehe :-) Fant likegreit ut at jeg kunne knipse et bilde med det samme jeg sto der!

Ha en kjempefin kveld alle dere som er innom her. Og ha ei fin uke :-)

8 kommentarer:

Camilla Elstad sa...

Synes du sa at du ikke fant motiver i gråværet?! ;) Disse var jo nydelige! Både dråpene og sola og resten ;) Likte best det siste uten at jeg egentlig vet hvorfor :)
Ikke enkelt å bo på et lite sted der "alle kjenner alle"... Kanskje spesielt vanskelig for innflyttere...? Vi flyttet hit til Røyrvik høsten 2008, og jeg ble kalt "hu nya" :p

Camilla Elstad sa...

Vi merker godt dette her også, ikke om oss selv men om andre... Gubben min er snekker, så han har vært hjemme hos ganske mange og fått høre litt av hvert :p Men det er jo alltid to sider av samme sak, så det beste er vel å overse så godt man kan ;)
Jeg kommer egentlig fra Steinkjer, født og oppvokst i ei bygd ei mil fra sentrum :) Jo da, vi har ei Veronica-innflytter her, som er sammen med Eskild ;) Hun jobber i barnehagen der begge ungene mine går :)

Camilla Elstad sa...

Det skal jeg gjøre! ;)
Hvis du gikk på Mære så kanskje du kjente Tina også?

Bling - our elf on the shelf sa...

Jeg må bare le litt her jeg sitter *hehe* kansje de dreiv med tjuvfiske eller noe ;)
Og det er nok slik på små steder, det sjer sjelden noe så sladder blir viktig. Tror egentlig det meste bunner i sjalusi jeg, man blir slem mot andre når andre er bedre. Tar bedre bilder, har dyrere hus, søtere unger, rike foreldre, er lykkelig.... Jepp, tror masse ligger i begrepet sjalusi.
Uansett, du tar flotte bilder, og jeg er sjalu *knegg*
Nei da ;) Skulle ønske jeg kjente deg her vi bor på samme øy, ikke mange av mine venner som gidder å bli med på fototurer. Hvorfor skal de lære seg å ta bilder når jeg kan gjøre det for dem *sukker dramatisk*

Camilla Elstad sa...

Ja, det er vel noe i det sitatet...

Anne sa...

:-) ser hele senariet for meg å ler her jeg sitter, tipper båten var full av mannfolk som klødde seg i hodet jeg :-) over; rype her i havgapet????? fine bilder fikk du i alle fall til:-)

Og dråpebildene, sinnsykt flott til at du har hatt det kamara så kort tid, men her sjø;

http://www.liquidsculpture.com/fine_art/index.htm

har du noe å strekke deg etter, he he

Klem i kvelden rypa!!

Kamerasamleren sa...

Flott å ha motivene liggende klare bare meter fra der en bor. Ser ut for at du benytter deg av det, men merker også at du ikke gir opp den kreative jobbingen for det.

Du begynner å få skikkelig tak på dråpefotograferingen din synes jeg. Der har du jo en egen enorm motiv verden for seg selv. Fortsett slik med din begeistring, så kommer du veldig langt.

Inspirerende å følge med bloggen din. Får så lyst på tur til Frøya og Hitra, et tegn på at du lykkes med fotograferingen...:)

Randi sa...

Du tar utrolig bra bilder!!
Gleder meg til jeg kan tusle rundt og ta bilder her jeg også...tenkt til sommeren da...blir knaill!!

Dråpene var flotte...du utfordrer deg selv ser jeg...hihihi

Ha en flott kveld

klem