Velkommen hit til mitt foto-hjørne. Håper du vil legge igjen en kommentar, det hadde jeg satt stor pris på :-)

mandag 1. februar 2010

Hest er best....

...ingen protest.
Slik var det for 19 år siden også. Sånn omtrent. Og slik er det den dag i dag....
En gang hesteinteressert. Alltid hesteinteressert. 

 
 Det er vel nå ganske nøyaktig 6 år siden jeg mistet min siste hest.
Siden har det ikke vært hest...ingenting.
Slike ting som 1 år i militæret, og jobbing i Trondheim har gjort det slik at det ikke har vært mulig. 
Men savnet har vært der-savnet etter å drive med hest. Interessen har vært der.
Det har blitt gjort mange forsøk igjen på å ta opp interessen-som i Trondheim.
Men slike bærter som tror de har verdens fineste porselenshest, og som skal ha BETALT for at andre hjelper dem med hesten...slike folk er jeg ikke interessert i å hjelpe heller. Og slike folk var det nok av i Trondheim. 



Jeg har flere ganger sett igjennom hestebildene på PC`n. Og kjent hvor utrolig MYE jeg savne disse dyra. Tenker på hvor mye jeg kunne om hest-og hvor mye kunnskap som er blitt glemt.
Alle hestene jeg har stelt og har minner om. Rideskoler, travstaller, privatstaller...Alt like moro.
Og ikke minst-de egne hestene jeg har hatt. Slik som han over her. Ohio Sweet. Den siste hesten jeg hadde :)


Nå i dag fikk jeg denne "abstinensen" igjen-ja, for det føles litt sånn ut. Jeg tenkte at NÅ-NÅ er det på tide med hest igjen!!
Og det blir det. Nå blir det ENDELIG hest igjen...til våren!!! :):)
Jeg har hele tiden tenkt "har jeg råd?". Jeg hadde jo råd da jeg var 16, levde på stipend, ikke hadde jobb, gikk skole...bodde på internatet på skolen, betalte stalleie og alt som er inkludert det å eie hest. Så hvorfor har jeg ikke råd nå, når jeg jobber? Vi bor på gård, så plass er det nok av.

Man må bare ta seg råd. Har jeg ikke råd nå, kommer jeg sikkert aldri til å få det.


Plusset må jo være at naboene-de vi leier av-også er interesserte i å kjøpe hest. Så etter en prat med dem, ble vi enige om å prøve å ha en sammen.
Ingenting er bedre enn det!!!:)
Iallefall ikke med tanke på utgifter, pass av hest og slike ting...
Og kanskje blir det også en hest til-vi får se hvordan det går med en hest først :)
Jeg syns nemlig ikke hestene skal gå alene-de er jo flokkdyr, og trives best sammen.





Vel,vel...denne gangen ble ikke bildene hovedinnslaget i bloggen min da. Disse bildene som er her, er gamle, og tatt med en god del gamlere kamera enn det jeg har nå ;)

Men når det bli hest på gården-DA skal dere få se bilder da!!! :D

Ellers takker jeg igjen alle de som skriver hyggelige kommentarer på bloggen min-jeg setter STOR pris på det, og prøver også å være flink til å skrive på bloggen til dere andre. Det er inspirerende å lese andres blogg :)

Ha ei fin uke :)

11 kommentarer:

Havfruen sa...

Ikke vanskelig og skjønne din iver for hest:)) Løp og kjøp!!! Datteren min har drevet med hest i "alle de år", nå er hun 24 og still going...det er visst en basille det også...som å ha hund. Problemet mitt er at jeg er hysterisk redd for hester..får omtrent panikk. Men vakker det er de!! Her i bygda er det masse flotte hester...jeg ymta til Gubben en kveld om jeg kanskje skulle prøve og ri...men kjente jeg mista motet før jeg fikk fullført setningen...
Lykke til, klem fra meg:)

Havfruen sa...

Ja, enig!!! Dyr må vi ha og for meg er hund et must!! Ønsker meg en pus også..

Skoene jeg kjøpte er ikke den varmeste utgaven av IceBug. Det er en løpesko men jeg holder varmen på turer, da er jeg jo i bevegelse. De finne i andre varianter også.
Tjohei:)

Aud Jorunn sa...

Hest var min store drøm da jeg var jenteunge.....men det var før jeg egentlig skjønte at de er "kjempeskumle", og at jeg er ei stor pingle.
Katter derimot.....

Randi sa...

Litt hjelp fikk du vel av mor og far og Julie...hihihhi...glemmer ALDRI da Julie var pittelita og hang over gjerdet for å mate to svære kranglete hester..jojo...fordi du hadde jo visst henne hva hestene skulle ha...hvor mye og hvilken type osv....hun, mellom hestene, kjeftet og smalt når de ikke hørte etter. Jeg holdt på å dø av skrekk før jeg fikk henne over på rett side av gjerdet...hihihihi.
Maddam Lie var jo drømme hesten...henne hadde du taket på...du er jo GO på dette...du kan dyr..:-)
Gleder oss til å se...lurer på om du skAL ringe Julie i morgen og fortelle...hihihihi...hun kommer til å TA AV!!

KLEM MAMMSEN.

Kamerasamleren sa...

Skal ikke gå inn på noen diskusjon om hest er best eller ikke, nydelige dyr er det i alle fall. Egner seg også svært godt på bilder, spesielt for meg - Kraftig høysnue inklusive svært så store reaksjoner.

:)

Anne sa...

Skjønner godt din fasinasjon jeg også :-) majestetiske dyr, helt klart.

Er litt `in a hurry` her, jobb vettu!! Ha en kjekk dag da snupps.

Camilla Elstad sa...

Jeg liker ikke hester, men jeg håper at jeg utover våren får en annen oppfatning gjennom dine bilder ;) At jeg kan "lære meg" å synes de er fine å se på bilder i det minste :)
Har vært lite aktivitet på bloggen min i det siste, men jeg setter pris på hvert besøk og hver kommentar! :)

Balder og Heidi sa...

Jeg har egentelig vært ei hestejente jeg også, men fikk aldri leve ut drømmen. Jeg var veldig misunnelig på de som fikk gå på rideskole, dra på rideleier eller ha hest på fòr. Jeg har ridd hver gang anledningen har vært der... "learning the hard way" - så jeg har gått på trynet endel ganger, hehe. Da jeg gikk på ungomsskolen og skulle bli med i stallen, red jeg alltid på den hesten som ingen andre ville ri- og de var gjerne full av energi da den hadde stått i boksen altfor lenge - Og jeg, uerfaren som jeg var/er la i vei. Og jeg endte som regel ut av salen..ufrivillig, på bakken.

Morsomt at du får ta opp lidenskapen og få deg hest igjen. Ble nesten litt rørt av innlegget.. Stå på!!

Lykke til, Heidi og Balder

Milena Marie sa...

Hei Veronica :)

Jeg har et lite spørsmål til deg som jeg håper på at du kan svare meg på.

Hvordan skal man oppdra en valp på 11 uker og åssen skal man lære hunden ting?? jeg føler meg litt hjelpesløs for syns ingenting funker. også prøver jeg å være så tolmodig som mulig, helt til jeg ikke klarer mer :( Som du sikkert vet så har jeg en flatcoated retriver slik som deg.. Noen tips om valp, hver så snill!!!

Milena Marie

Bling - our elf on the shelf sa...

Heeeei :)
Du, så fort vi får flytta må vi ta en kaffe en dag. Det hadde vært så koselig å treffe deg :) Vi flytter fra Hamarvik til Gurvikdal`n. Huset vårt kommer nok på finn.no nå rett over helga. Det skal bli så deilig å flytte fra 110 kvadrat og til ca 270 *gliiiis*
Å du, vi har jo hest også ;) Vi bare låner for øyeblikket da. Var litt uheldig med den vi kjøpte, en skikkelig vrang type. Alldeles ikke noen førstegangshest for ei på 12 år. Men den lille frøkena Rebecca har på helfor er alldeles super. Hun tar også timer på Kvenvær, hos Sylvia Svankild. Sylvia er kjempeflink, og kan kansje vært til hjelp når det kommer til anskaffelse av hest også. Om du har lyst kan du jo bli med en gang Rebecca har time der ute :) kjempegøy at dere skal skaffe hest sammen med naboen. Hvem er det da og hvor bor dere (nysjerrigper på loftet). Men atte, jeg mener det med kaffedate altså!!!

msn adr min er: siwaina78@hotmail.com, og på FB er det jo selvsakt Siw Aina Strømøy som er navnet :)

Kamerasamleren sa...

Hei Veronica! Nå må du jammen skjerpe deg gitt! Nå begynner abstinensene etter bildene dine å komme her hos meg. Jeg får den ene nedturen etter den andre når jeg er innom å ser at nye oppdateringer ikke er på plass. :)

Håper du tar en spøkefull tone, men savner virkelig bildene. De er en nytelse.

Ha en fin dag og flott uke fremover!