Velkommen hit til mitt foto-hjørne. Håper du vil legge igjen en kommentar, det hadde jeg satt stor pris på :-)

fredag 22. januar 2010

Svette og tårer...



Jeg har slitt. Jeg har strevd. Jeg har røsket meg i håret (bra det er nok å ta av). Jeg har fortvilt. I to dager.
Alt på grunn av bildene.
Det er blitt knipset masse bilder-både i går og i dag. Enten er de for like "alle andre" bilder. Ellers er de for kjedelige. Eller så er de uklare-feil fokus. Eller også feil komponert. Eller, eller....

SUKK!! Jeg har slitt meg gjennom masse bilder denne gangen. Slettet. Redigert-og SÅ slettet. Redigert og redigert...men nei. Ikke helt der enda.
Noen bilder har det jo blitt. Men at man skulle bli så pirkete? Jeg har lest masse på nett. Jeg tar til meg ALL kritikk-prøver å lære. Er dette resultatet? At man aldri blir fornøyd, før bildet er "perfekt"-på alle måter?

Jaja, fornøyd eller ikke-bildene er lagt ut, noen er jeg sånn passe fornøyd med. Andre...tja....kunne vært bedre. Men jeg legger nå ut dem likevel, så det er ikke værst bare det :)

Øverst er kjøttmeisene vi har hatt masse besøk av de siste dagene. Tror det må legges ut mer mat snart :)

















Under her, har man Tippi. Tippi er egentlig samboerens hund(han hadde henne før han hadde meg, hehe). Hun er vanligvis en utfordring å ta bilde av. Med en gang man retter kameraet mot henne, finner hun det for godt å løpe. Og hun løper FORT!! Men denne gangen fikk jeg det endelig til!!


Så var det Copper. Igjen. Han er nå seg selv, bromlebassen :) Man kan begynne å se alderen på han-han er "bare" 8 år i år, men til Flat Coated å væe, er det gammelt-de blir ikke eldre enn 8-10 år. Han begynner å bli stivere i bakbena, og jeg mistenker også at han begynner å miste litt av hørselen(eller så later han som. Godt mulig det og ;).


Så var det Pierre da. Han er ikke vanskelig å ta bilde av pga FART iallefall ;)  Dette bildet er jeg egentlig ikke 100 % fornøyd med. Men Pierre måtte få være med i bloggen denne gangen også :) Fransvass derimot...hun ble det overhode ingen bra bilder av. Så hun må vente!
 

Jeg begynne også å merke på kroppen at det har vært mye "fjellklatring"(det var kanskje å være optimist...bergklatring kanskje man skal si...), snøvandring og mere til. Kneet mitt holder på å takke for seg. Igjen. Har lenge hatt en skade i høyre kne, som verken CT eller røngten finner ut av. Kan ikke belaste kneet for mye, over lengre tid, for da kommer smertene. Det skjer rett som det er. Og denne høna skal jo ikke lytte til kroppen, hun skal da ut å ta bilder ;D

Nåvel, da tror jeg at jeg avslutter her.
Helgen er her omsider(syns nå egentlig at tiden går aaaaltfor fort jeg da......).
Den skal nytes. Nyt den dere også-fullt ut :D

EDIT:: Bildene øverst er selvfølgelig BLÅmeis, ikke kjøttmeis, bra man ha observange lesere ;) Oppdaget det selv etter at innlegget ble lagt ut, men ikke trodde jeg at noen skulle oppdage feilen, hehe ;)

RIKTIG GOD HELG!!

7 kommentarer:

Kamerasamleren sa...

Hallo igjen unge dame fra havgapet. Det er mulig du har slitt og ikke er fornøyd, det kan jo være en god ting det. Men vil bare nevne at jeg slett ikke har slitt meg gjennom å se på dem, en nytelse var det igjen.

Jeg får virkelig lyst på Hitra/Frøya tur når jeg ser dem. Nydelig! Og takk for titten igjen.

Randi sa...

Bildene dine er flotte de :-) du må utfordre deg selv...mange ganger når jeg er ute å går så må jeg se etter andre motiv i naturen(har jo gått rutene hundrevis av ganger). Noen ganger finner jeg ikke noe nytt, andre ganger bobler det over. Inspirasjon finner ut ved og pløye fotoblogger. PÅ en sånn plass går du ikke tom for motiv vet jeg...om motivene er de samme så forandrer naturen seg...

Det bildet med måsen..eller? det var nydelig..fine farger og flott horisont.
Du har klart å fange Tippi så fint.Copper tar seg bra ut på bilder..riktig en fotogen kar han :-)

kos dere i helgen og vær forsiktig med kneet da.

klem mamsen

Anne sa...

Nei nei nei nei!!! sier nå jeg :-)

For all del kjære venn, ikke la perfeksjonisten i deg ødelegge fotogleden og turgleden da.
Knips i vei, det blir sjø, og Rom var som kjent ikke bygd på en dag. Nei, nå fikk jeg lyst på tur med deg jeg, reflektert litt og rydda litt opp i topplokket ditt :-))

Få sendt en henvisning til oss ang kneet, gi meg et hint og jeg skal få deg fort inn til noen som kan se på det, alt for ung til å slite med knær du.... mener det ja!!

God tur, nå skal jeg avsted.

Klem.

Anne sa...

MR??? har du vært???

Changli sa...

beautiful photos! amazing colour!

Camilla Elstad sa...

Synes bildene dine er nydelige, jeg :D Og så utrolig fin Copper var på det bildet!! En skikkelig fin hund! ;)

Anonym sa...

Kremt, kremt...
Kjøttmeis? Er det ikke blåmeis da?
(Bjørg)