Velkommen hit til mitt foto-hjørne. Håper du vil legge igjen en kommentar, det hadde jeg satt stor pris på :-)

torsdag 14. januar 2010

Så har vi vært på tur igjen da. I dag gikk vi til den samme vika gjennom skogen, som vi gikk i for noen dager siden. Det var så deilig å gå der, så stille og så rolig.
Og været...? Trenger jeg si noe mer...? ;-)
Det ble tatt mange bilder fra turen. De fleste ble...kjedelige. Det begynner å bli så mange av dem. Lite nytt. Men det kommer da et par fra turen :-)

Det var-som dere kan se-helt vindstille inne i vika også i dag...en nydelig plass.


Denne kompisen er som vanlig med på turene ;-) Glad og ivrig. Hadde med oss hund nr.2 i dag(hun pleier vanligvis å være med samboeren min på jobb om dagene, så fremt han har mulighet), de koste seg ihjel på turen tror jeg, lekte og herja i all snøen!


På kvelden...etter en lang tur, da er det godt å slappe av. Stua ryddet, samboeren har lagd mat(jepp, jeg er så heldig at han lager mat-en gang iblant iallefall ;-), gulvet støvsugd, støvet tørket...da er det bare å tenne lys, sette seg tilbake, og nyte disse dagene. Disse dagene som kalles LIVET :-)





Hjorten står stolt-som seg hør og bør her på Frøya(eller, nå er det vel egentlig på Hitra det er mest hjort da, men dette er jo nesten...Hitra....), jeg liker disse hjortene sååå godt, de er så skjønne, disse to :-)



Nå er vinglasset funnet fram(og for lengst tømt-og fylt opp igjen ;-), kvelden og natten senker seg. Nyt dagene, nyt de små øyeblikkene. Nyt de ubetydelige hendelsene, de hendelsene som faktisk utgjør livet.
....Nå var jeg dyp, syns jeg. Men det er så sant som det er sagt. Det er for lett å irritere seg over små ting, men vanskelig å glede seg over små ting...

Ha en fin kveld, jeg ha FRIII helg (enn så lenge iallefall...), og den skal nytes!! I morgen skal kanskje jeg og gammel`n(samboeren) til Orkanger å kjøpe et NYTT OBJEKTIV!! Noen som har tips til objektiv?? Tanken surrer rundt 18-200mm eller 70-300mm...noen andre tips? Har kun 18-55mm, den som er med i pakkeløsningen, nå skal jeg ha noe nytt. Kom gjerne med tips :-) Kamraet er foressten en Canon 450D ;-)

Til neste gang, ha det riktig godt!!

6 kommentarer:

Anne sa...

Sukk... vakre omgivelser du beveger deg i, det skal være sikkert og visst. Men objektiv her??? Den puslete litte fotoforetningen..., tror jammen det lønner seg for deg å dra til Trondheim gitt, både utstyrsmessig og prismessig!! Jeg er heller ikke så god på objektiver så..., lite råd kommer herfra ja.

Men du er GOD!! jente, aldri om jeg hadde klart dette ny med kamera sjø..., men du gjør :-)

Jeg :-( har pasienter som venter, så nå må jeg fly..., so long.

Camilla Elstad sa...

Så søte de hjortene var! Og mange fine bilder fra en fin kveld ;)

Jeg har et Tamron 18-200 mm og er strålende fornøyd med det :) Men er litt usikker på om det passer til Canon? Lykke til hvertfall ;)

Asbjørg sa...

Hei,oppdaga nettopp bloggen din.Trønder ser æ,det e æ å!Følge dæ videre æ!

Kamerasamleren sa...

Her var det mye inspirerende. En del av bildene likte jeg godt. Følger deg videre jeg...

linn kr/sykepleier sa...

Stemningfulle innebilder og flotte naturbilder du har tatt. Hvor ligger denne berømte vika? :D

Randi sa...

utrolig gode forbedringer...likte IKKE den røde skriften...hihihihi


Og heddern din er råflott!!