Velkommen hit til mitt foto-hjørne. Håper du vil legge igjen en kommentar, det hadde jeg satt stor pris på :-)

fredag 19. november 2010

Meg og mitt kamera; året som har gått

Ja, nå har jeg snart hatt kameraet mitt snart ett år.

Det HADDE kanskje passet best å ta dette blogg-innlegget i Desember-men,pytt-det er da snart desember likevel!!

Kameraet mitt; et Canon EOS 450D fikk jeg i julegave julen 2009 av min mor,far og samboer.
Det ble flittig brukt fra første stund!! :D I dette innlegget vil jeg gå igjennom dette året, fra januar 2010, til nå. Noen av bildene er redigert noe siden jeg la de ut første gang.

JANUAR 2010:













De fleste bildene ble tatt i Januar, hehe :))






Februar 2010 besto for det meste av gamle hestebilder-hehe-så har ingen fra da å legge ut.

Mars 2010


 Her kom Tax inn i bildet :-)

April 2010:
Med April kom også shettisen Gyri,påska og hjorten ;D


 Det skåles for påska!!


 Min lillesøster Julie påska 09.




Mai 2010








Juni 2010
 I Juni skjedde det en del. Tippi-den ene hunden her-ventet valper. Rundt samme tid ble det flytting for våres del; fra Fillingsneset til Leirvikhamna, begge plasser på Frøya. Hesten Solheims Tor kom også inn i bildet denne måneden.


 Her fra Leirvikhamna.




Juli 2010
 Da har vi begynt å kommet oss til rette på vår nye plass.
Valpene vokser og blir større og større, familien kommer på besøk, og min lillesøster Julie og hennes venninne Maria kommer for å være ei uke på ferie her samtidig, vi får også besøk av min søster Tone og hennes kjæreste Mats.


 Så hadde vi jo også Shila på besøk en lengre periode i sommer. Hun koser seg på ferie her, men hjemme er nok best ;)
 Lille Lotta-bare et par uker gammel.
 Så var det bare å prøve å berge litt høy-Even vender høy for harde livet :))
Kira,Gizmo og Bajas rundt 4 uker gamle :)

 Gizmo 4 uker.
 ENDELIG kom det noen sommerdager!!
 Tone på båttur.
 Maria-Julies venninne-rir Tax.
 Julie rir Tax.
 Tor får sal(og rytter)på ryggen-innridninga har begynt.


August 2010
Valpene vokser seg større og større-Lotta drar som første valp til sin nye eier 8 uker gammel.
Siden dro de en etter en.
September 2010
Bare Bajas og Felix er igjen nå. Felix er den valpen vi beholder selv.

 Felix
 Tax, hehe :-)
Og Bajas :)

Oktober 2010

En ny hest; Mia kommer inn i bildet. Til Tor`s stooore glede! 
Vi får også besøk av familien min.

 Min mor i solnedgangen.
 Hehe, Tax med et av sine uttrykk igjen-han ser gal ut, men han pleier å stå sånn når han spiser kveldsmaten sin ;) Han nyyyyyter den fullt ut!!
 Ridning hører med; her Julie og Mia.
Mia-dårlig kvalitet på bildet.

November 2010
November kommer med stormskritt.
Også denne måneden er det mye som skjer; jeg får plutselig muligheten til å leie et hestesenter på Hitra; Svankild Hestesenter. Et tilbud jeg bare ikke KAN takke nei til.
Så plutselig skal vi flytte igjen-og det innen 01.12.10.
Solheims Tor blir lagt ut for salg desverre. Grunnen til det er dårlige treningsforhold her(innridning/skikkelig innkjøring)-Svankild dukka selvfølgelig opp like etter at potensiell kjøper på han var funnet. Men at kjemien ikke stemte helt, hadde også litt å si. Tor var en utrolig god og snill hest, ikke vanskelig i det hele tatt-men når kjemien ikke er det...så er det lite å gjøre med.
Han er for øyeblikket på 14 dagers prøve hos et par som driver Inn på Tunet i Røros, så havner han der-DA tror jeg han får det flott!!!

 Logoen til hestesenteret ;) Klikk på banneret for å komme til hjemmesiden :)





SÅNN! Det var det! I Desember kommer nok bilder fra Svankild Hestesenter.

Dette her har tatt TID, så håper iallefall noen gidder å se bildene ;) Selv om de fleste ligger ute på bloggen...

Da får alle sammen ha ei riktig GOD HELG!!

2 kommentarer:

Bling - our elf on the shelf sa...

Mange flotte bilder Veronica. Dere har hatt ett innholdsrikt år! Men jeg har en misstanke om at "The best is jet to come"!
Lykke til på Svankilden!

Bjørg sa...

Du har noen vanvittig fine bilder! Bildet med katta (som ser sinnsyk ut, he, he), var helt rått!!! :-)
Lykke til på Hitra. Synd at du flyttet fra Frøya igjen da :-(
(Får du ikke en vanvittig lang arbeidsvei?)