Velkommen hit til mitt foto-hjørne. Håper du vil legge igjen en kommentar, det hadde jeg satt stor pris på :-)

onsdag 31. mars 2010

Hest,hest,hest

Ja, nå kommer det flere hestebilder. Flere av dem er faktisk tatt i dag :)



Copper og Kjenner Blesa...Copper ser liiiiitt skeptisk ut :D



Nydelige Tax :)





De to siste bildene her, var de to siste jeg tok av han i dag. Tror jeg begynte å kjede han litt :P

Så noen bilder av den ferdig-mala stallen:


Noen før og etter-bilder av stallen...fra ca.samme vinkel. Litt skeivt og sånn, men, skitt au...:




Også kom jeg på at jeg helt hadde glemt å fortelle at den hesten jeg har nå, er en helt annen enn den vi hadde tenkt å kjøpe-Granem Rappen, som det også finnes bilder av nedover bloggen her. Det ble for mye tull, for mye frem og tilbake, og for langt å kjøre å hente han med tanke på hvor mye tull det ble-så da fant vi altså denne her istaden, Mystic Tax :) Angrer ikke et sekund på det. Denne karen hentet vi på Stjørdal, så i forhold til Mosjøen, så ble det en del kortere ;)

Også må jeg nok innømme at varmblodsen står mitt hjerte nærmest. Har hatt FANTASTISKE varmblodser tidligere. Veldig gode opplevelser med dem, både de jeg har eid, og de jeg har stelt.
Har også hatt kaldblods-Legards Stjerna, Molteberg Prinsen, stelt flere forskjellige løps-kaldblods...Men nei...ingen er i nærheten av de varmblodsene jeg har hatt.
Også er det litt sånn, føler jeg...at jeg ville heller hatt en veldig heit varmblods, foran en middels heit kaldblods. Kaldblodsen er mye tyngre, større, kraftigere...mer å håndtere, rett og slett. Og for de som ikke vet det-heit=stresset, mye energi, gjerne skvetten, varm i toppen rett og slett =)
Men, selvfølgelig smak og behag det der :) 

Vel, det var litt hesteprat. Mer skal det bli ;)
Men nå må jeg gjerne vaske ferdig huset. Mamma, pappa og Julie kommer nemlig i morgen, og da er det greit at svinestien ryddes litt opp i ;)

GOD PÅSKE!! 

4 kommentarer:

Anne sa...

:-) du så nydelig den tax hesten din var, vakker farge, men den glansen i pelsen vettu.

Ja, du får besøk du ja, blir trivelig vettu, muttern har jo gledet seg til fototur der ute lenge nå, og jeg gleder meg til resultatet.

Kos deg stort veronica, og her kommer en varm lang klem fra fastlandet ---->

Asbjørg sa...

ser ut som det er travle dager der ute ved havet!
Ha ei god påske!

Kamerasamleren sa...

Ja her ser det ut for at stallen har fått jobb, du også. Flotte dyr og flotte motiv!

Ha fine dager og nyt at du har kommet så langt med dine drømmer!

Bling - our elf on the shelf sa...

Nydelige hester, morsom de to nederste hestebildene der da. Litt sånn, døh om jeg smiler til deg nå, kan du legge bort det kamera da *knegg*

Meget mulig det var vårt hus du så ja, det står jo veldig nær veien. og siden pappa sin bil er blå var det mulig han titta innom her i det dere kjørte forbi. Flott at du vet hvor det er, da blir det så mye lettere å be deg hjem på kake ;)
Om alt går etter planen nå så har vi møbler til neste helg (ikke den som kommer, men den deretter). Håper jo de kommer tidligere i uka da selvsakt. Men erfaringsmessig kan 12.april fort bli 15.april osv osv...

Men du, har vi ikke hatt lekkert påskevær her ute? Det har vært så kjipt å tilbringe det meste av påska innendørs med malerkosten. Trøsten er at været nå bare blir bedre og bedre.

Gleder meg på bilder fra påsken, mamma besøk som du har hatt og greier. Ha en fortsatt fin fin søndag (eller er det mandag...?)