Velkommen hit til mitt foto-hjørne. Håper du vil legge igjen en kommentar, det hadde jeg satt stor pris på :-)

torsdag 25. februar 2010

Fjøset er blitt til stall :-)

Dagene går så altfor tregt nå syns jeg. Og plutselig kom vinteren tilbake også, etter en lang periode med bare, tørre veier, knapt noen is og snø-flekker som lå igjen. Men så kaldt som det har vært!!!På Hitra har det vært ned mot -17 grader, og her på Frøya ned mot -12...brrrr! Men nå er jeg så lei av kulde og snø at jeg tror jeg spyr! Det ble mildere igjen i går-men da kom også snøen. Så nå er det plutselig hvitt igjen. Men vet dere hva? Det har jeg ikke lyst til å ta bilder av, for nå vil jeg ha VÅRBILDER!

Ellers går dagene med på noe jobbing, en del ute i stallen og snekrer, tankene mine er stort sett hos hestene som ikke kommer før om en utrolig lang evighet. Merkelig det der hvor fort tiden gikk-helt til jeg fant ut at jeg skulle ha hest som ikke kommer før slutten av Mars :P Nå kan den ikke gå stort saktere...
Men det er fremdeles noe småtteri som må gjøres i stallen, og ellers før det kommer hest. Gjerder på settes opp, stallen skal males innvendig, gitter foran vinduet...ja, en del småtteri bare. Sagflis og høy må kjøpes inn.
Men jeg har mye(om ikke alt)å takke min kjære samboer for!! Hadde det ikke vært for han, så tror jeg sjansen for en hest elle to på gården her hadde vært mye vanskeligere :)
Er ikke jeg heldig, så vet ikke jeg ;)

Vel, så her komme noen bilder:


Slik så det ut for kort tid siden...da jeg trodde det skulle bli vår :(

 Slik så stallen ut for...tja, en stund siden. Har flere bilder fra hvordan den så ut da, men det tar ca.en dag å laste opp bilder til Photobucket, og bilder fra pc`n får jeg ikke lastet opp...noe merkelig som har skjedd en plass der tror jeg...
Uansett, den ene veggen på bildet er blitt revet, isolert på nytt, før vi la sponplater over. Det er også blitt gjort med veggen til høyre(som vi ikke ser på bildet), og det trengtes!!

 Slik er det nå, bare at dette bildet er tatt fra en annen vinkel. Her står jeg altså inne i en av de to boksene. ALT her er blitt gjort selv, helt fra bunnen av. Men det skal også males; rødt nederst, hvitt øverst :-)

 Her står jeg mellom de to boksene; den ene til høyre, den andre til venstre. Store, lyse, romslige bokser. Så hele dette rommet gikk KUN til 2 bokser. Utstyr og fòr må vi ha en annen plass :-)

 Her står jeg inni en av boksene :) Den hvite døra rett fram på bildet, er inn til et lite rom. Døra ut av stallen er helt til høyre for den hvite døra.

 Dette er rommet utenfor stallen. Dette blir da "stallgangen"-hvor hestene vil bli pusset, salet opp, stelt osv. Utstyret og fòret vil også være her. Må bare rydde bort litt først ;-) Og den svarte, flygende greia i bildet, er bare Copper, hehe.

 
Dette er Kjenner Blesa-hest nr.2 :-) Kaldblodshoppe på 15 år-den hesten jeg skrev om i forrige blogginnlegg som jeg prøve-rei.

   
Og Granrem Rappen-disse hestebildene er det ikke jeg som har tatt, men jeg har fått lov til å legge ut de. Jeg har redigert de litt da ;-)

Noen fler bilder av Rappen:

  
 

  

 

 

 Rappen og eieren :-)

 

 
 Rappen i tet ;-)

Sånn-da ble det litt hest denne gangen også. Det vil det nok også bli framover...men skal prøve å variere litt ;-)

Så BEKLAGER jeg at jeg har vært dårlig til å skrive på bloggene deres-skal ta meg en runde nå i dag :-)
Skal prøve å skjerpe meg!!

Ha en kjempefin torsdag!!!:-) 

9 kommentarer:

Kamerasamleren sa...

Ja her må det gå an å være hest, kunne nesten tenkt meg det selv jeg, om det ikke hadde vært for alt slitet. Men din kommende får vel bare gode dager tenker jeg. Må nok stå mye å vente på deg til du er ferdig med å ta bilder. Skikkelig flott ser det ut til å bli.

Endelig godt du nevnte den svarte skyggen, trodde det var en hund som gikk igjen jeg. Det hadde hesten ikke likt.

Koselig med liv og rørelse her igjen, men skjønner "problemet" og ønsker deg lykke til fremover med gård og alt det andre.

Havfruen sa...

Skal si det går unna her:) Det blir jo kjempebra.
Måtte le av den svarte skyggen av hund:))
Skjønner godt du gleder deg.
Kaldt ja...vi har hatt - 20 og vind vi da..nå i dag er det utrolig herlig her men med en nyoperert hund blir det ikke tur..jeg sov 2 timer i natt så nå tror jeg det blir en tur på sofaen:)
Lykke til videre, klem fra meg:)

jangeorg sa...

Flinke snekkere som har vært i sving der ja !! Det ble kjempeflott !! Mangler bare innholdet nå......

Randi sa...

Dette blir jo flott...det er flott..så koselig det blir...og vi gleder oss til turen utover...tror den går fra Brekstad i år;-))
Påsken i år er fra 29 Mars- 5 April...tror vi kommer en tur sist del...om jeg ikke jobber eller vi har fått leid den hytta oppe i Sandvika...vi får se.
Klem fra Mamsen:-))

Anne sa...

Oj oj oj, nå skjønner en hvorfor den jenta har vært litt fraværende ja :-) skal si jeg dere er bra flinke og resultat og fint blir det Veronica!! Tenker du gleder deg stort nå til det blir liv blant de veggene der ute. Kanskje det er dit jeg skal og må for å få føle hvorden det er å ri på en hest?? aldri gjort vettu..., men lyst, å ja.

Planlegger Inerøy tur vi damene nå. DET blir arti sjø, og jeg gleder meg stort allerede.
Men du??? hva heter den lokalavisa der?? for Inderøya ja?? Det bare MÅ inn en annonse vettu, VARSEL; bloggdamer på tur... vill med kamera, pass vel på dine blonder og prismer!!

Klem i kvelden.

Bling - our elf on the shelf sa...

Så det er derfor du ikke er så mye å treffe i blogg verdenen om dagen ja. Hest, som jeg har sakt i mitt eget innlegg i dag, It`s all about the horse!!!
Vår hest står for øyeblikket hos Per Arne Hammer på hamarvik ja, men vi håper å finne plass til henne i nærheten av der vi skal flytte. Nærmere bestemt Gurvikdal. Det finnes hester både der og i Sandvika, så vi håper noen ser seg råd til å skaffe litt plass til snuppa. Naboen vår har dobbel henger som han låner ut mot noen kr i vederlag, så jeg kan gjerne sette deg i kontakt med han. Send meg en mail eller noe, så skal du få noen telefon nr av meg ;)
Hvor på Frøya holder du hus da? Jeg klarer ikke å ta det igjen kun ved hjelp av bilder ser jeg *flau*

Vi flytter om max 3 uker, og da tenker jeg vi må se til å få tatt den kaffen snart også. Eller, jeg jobber kun 3 timer om dagen nå, så om du vil kan vi jo ta en tår på bakeriet en dag eller noe. Pr i dag jobber jeg fra 7-10. Og du har vel kansje også turnus jobbing. Høy og silo kan du foresten få kjøpt av stalleieren vår tror jeg. Frøyaprodusert og greier ;)

Kamerasamleren sa...

God helg Veronica og fortsatt lykke til med finpussen mot hestetider og sommer.

Hanne sa...

For et herlig bilde av hesten som koser seg i sneen. På bildet hvor han titter ned på deg, ser han litt "fluffy" ut. Litt kreppet lugg nesten.

Kamerasamleren sa...

God helg igjen! Synes det lukter hest også nå, tar jeg feil? :)