Velkommen hit til mitt foto-hjørne. Håper du vil legge igjen en kommentar, det hadde jeg satt stor pris på :-)

onsdag 7. april 2010

Påskerester....

 ....i bloggen denne gangen. Det ble jo tatt en del bilder i påska, så her kommer restene:

Copper i full fart uti vannet-far kastet jo en pinne må vite ;D


To Kanadagås over vannet.

Dette bildet er fra i dag tidlig....syns lyset var så vakkert :-)

Og til slutt den flotte ponnien vår, Gyri. Dette bildet ble også tatt i dag tidlig. Denne gima hennes hun bruker er, er litt for stor, så nå er det bestilt en rosa shetlandsponni-grime, hehe. Valget var mellom brun og rosa-klart det måtte bli rosa!! :-)

Fant også et stygt sår på baksiden av Tex`s framfot i går etter rideturen, helt nede ved hoven. Det så ikke mye pent ut-rant gul væske ut av det også. Men etter vasking så såg det heldigvis ikke så ille ut likevel. Smurte på jod-salve, bandasjerte, sårsalve i dag, og vips, så er det mye bedre :-) Må nok bruke gummikopper på han under trening, siden såret mest sannsynlig kom fra at han hadde sparket seg.

Løpetur ble det på meg i går også-Tex skulle da vel ikke ut av innhegninga for å trenes. Myyyye bedre å gå ute og spise mat, mener han! Så da var det bare å sette etter-ville han løpe, så skulle han jammen få løpe også!! Så da løp jeg etter han-stoppet han-så var det bare å jage på. Her var det JEG som bestemte altså ;-) Tilslutt-etter det som virket som flere timer- kunne jeg bare gå rolig bort å sette på han grima. HELDIGVIS-for da var jeg ferdig etterpå. At man skulle ha SÅ dårlig kondis da?? Restene fra påskegodisen spiste jeg med gooood samvittighet i går kveld ;-)

Må bare si det, for de som kanskje ikke har så mye erfaring med hest, at denne metoden som jeg skriver om over her-for å hente inn hesten-, er ikke for å slite ut hesten. Det tror jeg ikke er mulig-vi mennesker blir nok langt fortere sliten enn en hest ;-) Det er enkel filosofi-hester er nemlig late av natur. Èn ting er å løpe bort fra den som skal fange inn hesten. Men å bli jaget? Å ikke kunne få stoppe opp? Det er ikke mye moro. Da finner de raskt ut at det faktisk er mindre slitsomt å bare la seg hente inn med en gang :-) Så håper jeg slipper å jage hest i dag også...

Håper alle sammen har en fin dag, og nyt restene av den!!

5 kommentarer:

Havfruen sa...

Nydelige bilder:))
Skulle gjerne vært hos deg og lært om hest. Synes jo de er så vakker men jeg er av en eller annen årsak livredd de..men jeg elsker jo dyr..og det å kunne tatt en ridetur i skogen? Høres drømmen ut.....
Lurer på om det finnes rideskoler i mitt nærområde...
Ha en flotters kveld, klemmer fra meg:)

Kamerasamleren sa...

Hei og vel overstått påske, Veronica. Koselig å se at du har kommet deg ut av "stallen" igjen og at du er kommet deg i gang med drømmen din. Som vel ikke lenger er en drøm, men virkelighet.

Så var det bildene da, trivelig igjen med dine "øppna nya landskap" (håper det ble riktig) igjen. Det får meg til å føle at jeg får luft under mine udugelige vinger. (Les: armene)

Ha det bra ved havet og velkommen tilbake "på lufta" igjen med dine beroligende innslag, her og hos meg. :)

Bjørg sa...

Grågås, Veronica! Grågås!

Anonym sa...

Hei, var så fint å se flotte Gyri, vi savner henne her, men ser ut som hun har det flott der hun er nå også. Grethe

Kamerasamleren sa...

Måtte innom å få litt lukt av hest og sjekke om du har trykket på annen en hest og møkk. For det er vel en viktig del av hestelivet også. :)

Hei igjen og se uka lyst i møte for tobeinte og firebeinte av alle slag.